برنامه اي كه يكبار اجرا مي شود

راستي من در حال طراحي سايتي جامع در مورد مطالب عملي هستم اگر كسي مي تونه در اين زمينه فعالين كنه حتما با من (khajavi@gmail.com) يه تماس بگيره من به در ميان سايت هاي ايراني سايتي جامع و كاملي در مورد مطالب علمي نديدم منم بر اين شدم كه يه سايتي راه اندازي ˜نيم ˜امل و جامع در مورد مطالب علمي پس هر ˜س ميتونه به من كمك كنه حتما يه تماس به من بگيره.


فرض كنيد بعد از شما شخص ديگري مي خواهد از كامپيوترتان استفاده كند و شما مي خواهيد براي او برنامه خاصي اجرا كنيد كه  نحوه اجراي آن را بلد نيست .رجيستري ويندوز اين امكان را مي دهد كه نام يك برنامه را عنوان كنيد تا در اجراي بعدي ويندوز فقط يكبار اجرا شده و سپس عنوان آن از رجيستري حذف شود تا ديگر اجرا نشود.


براي اين منظور در كليد:


[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce]


رشته اي با نام دلخواه بسازيد و به عنوان مقدار آن، مسير و نام برنامه اي كه مايليد در آغاز به كار بعدي ويندوز اجرا شود، ذكر كنيد .در اين صورت برنامه مزبور، تنها يكبار، آن هم در آغاز به كار بعدي ويندوز، اجرا خواهد شد .بد نيست بدانيد برنامه هاي نصب، از اين روش در هنگام راهاندازي مجدد ويندوز، براي ادامه كار خود استفاده مي كنند
.

پاسخی بگذارید

