ساخت لينک «ادامه ي مطلب» در بلاگر

بعد از چند ماه فارق شدن از بلاگر چند روز پيش پسر خالم از من خواست که يک وبلاگ براش درست کنم من هم دست به کار شدم و يک وبلاگ براي ايشون در بلاگر ساختم. قسمت هايي از بلاگر تغيير کرده بود و خيلي خيلي جالب شده بود. من فکر مي کنم از اون موقعي که گوگل پشتيبان بلاگر شده بلاگر هر روز داره به امکاناتش اضافه مي کنه.  براي ساخت بعضي از قسمت هاي وبلاگ مجبور شدم به راهنماي بلاگر مراجعه کنم و واقعا بلاگر در اين قسمت خوب کار کرده. يکي از مقاله ها اسمش How can I create expandable post summaries? بود من هم اين مقاله را براي تمام بلاگري ها ترجمه مي کنم.

خيلي از از افراد  با قرار دادن مقاله ي هاي طولاني در وبلاگ شاهد سنگين شدن وبلاگشون مي شوند بهترين راه اينه که پس از نوشتن کمي از مقدمه ي مقاله لينکي به عنوان “ادامه ي مطلب” براي خواندن ادامه ي مطلب ايجاد کنيم. در اينجا سي اس اس به کمکمون مياد تمام مشکلاتمون را حل مي کنه.

دو نکته ي مهم

  • قبل از هر چيز post page  را در تنظيمات وبلاگ فعال کنيد اطلاعات بيشتر

  • قبل از هر تغييري در تمپليت و کدهاي وبلاگ يک کپي از آنها بگيريد تا در صورت بروز مشکل بتوانيد بلاگ خود را دوباره زنده کنيد.

استايل هاي شرطي

در ابتدا ما مي خواهيم اين روش را براي دو صفحه ي اصلي (main) و صفحه ي آرشيو فعال کنيم. براي اين کار ايتدا تگ هاي شرطي زير را در قسمت استايل تمپليت (بين دو تگ <stayle> … </style>) وارد کنيد.

<MainOrArchivePage>
   span.restpost {display:none;}
</MainOrArchivePage>

<ItemPage>
 %

6 دیدگاه

  1. محمد said,

    ژوئیه 12, 2005 در 10:37 ق.ظ.

    سلام مطلب جالبی بود. نمی دونستم تو بلاگر هم می شه این کار رو کرد. تو لینکدونی بهت لینک می دم. راست حیف این وبلاگ خوبه که همچین قالبی داشته باشه!

  2. محمد said,

    ژوئیه 14, 2005 در 3:42 ق.ظ.

    اون پایین ننوشتی هاستید بای؟
    اين رو متوجه نشدم
    لينك شما رو هم گذاشتم

  3. ژوئیه 14, 2005 در 5:38 ق.ظ.

    لينك رو در عرض سه سوت گذاشتم🙂

  4. ژوئیه 23, 2005 در 2:26 ق.ظ.

    مطلب جالبی بود

    به وبلاگ گروهی ما هم سر بزن ! : http://www.iranmax.com

  5. ahmad said,

    اوت 1, 2005 در 7:04 ق.ظ.

    سلام
    حتما به ما هم سر بزنید

  6. ahmad said,

    اوت 1, 2005 در 7:04 ق.ظ.

    سلام
    حتما به ما هم سر بزنید


پاسخی بگذارید

