چگونه از گوگل ریدر خداحافظی کنیم؟

اولین سرویس فید خوان آنلاین Bloglines می باشد. بزرگترین مزیت فید خوان های آنلاین آن است که فید ها از طریق سایت سرویس دهنده آپدیت می شوند و کاربر می تواند در هرجای کره ی زمین فید های خود را دنبال کند و حتی هیچ یک از پست ها را به علت یک سفر طولانی مدت از دست ندهد، اما مشکل اینجاست که اغلب کاربران ایرانی از اینترنت Dial-up استفاده می کنند به طوری که ترجیح می دهند فید های طولانی را هنگام آفلاین بررسی کنند پس برای حل این مشکل پس از ارائه ی سرویس فید خوان آنلاین Google Reader افزونه ی Google Gears توسط گوگل معرفی شد. که توسط این افزونه کاربران می توانسنند فیدهای خود را در گوگل ریدر دانلود و در حالت آفلاین مشاهده کنند اما این افزونه مشکلات بسیاری از جمله نداشتن تنظیمات برای ذخیره ی تعداد فیدها و تعداد صفحات دانلودی و همچنین دارای سرعتی بسیار پایین می باشد.

برای حل این مشکل تو فروم Bloglines دو تا فید خوان Snarfer و GreatNews را معرفی کرده بودند. این دو تا فید خوان امکان مرور فید ها را از طریق Bloglines می دهند. من هم ابتدا Snarfer را انتخاب کردم و برای یکی دو ماه ازش استفاده می کردم اما از دستش خیلی ناراضی بودم، چون حس می کردم سرعتش خیلی خیلی پایینه تا اینکه به این نتیجه رسیدم که فید ها را از طریق Bloglines دنبال نمی کنه. پس از اون تصمیم گرفتم GreatNews را نصب کنم. این یکی خیلی عالی بود وقتی فید ها را با Bloglines تطبیق (Synchronize) دادم فید ها در عرض یک چشم به هم زدن آپدیت شدند.

چگونه از گوگل ریدر خداحافظی کنیم؟ ایتدا یک اکانت در Bloglines بسازید و فید های خود را import کنید. سپس از اینجا GreatNews را دانلود و نصب و اجرا کنید، به مسیر زیر بروید:

Feed>add>Bloglines sync feeds

پس از Sync کردن GraetNews با Bloglines فیدهایتان با سرعت نور آپدیت می شوند.

چند نکته:

  1. چون Bloglines یکی از پیشگامان در عرصه ی فید خوان می باشد و همچنین تمام فید های کاربران خود را آرشیو می کند، اگر کاربر جدیدی، فیدی اضافه کند که قبلا توسط کاربر قدیمی ثبت شده باشد، به جز پست های اخیر پست های آرشیو شده ی آن را نیز نمایش می دهد. اینم یکی امتیازات استفاده از Bloglines. (البته این مورد را با تجربه و تجزیه و تحلیل بدست اوردم امیدوارم که درست باشه!)
  2. Bloglines امکانات بسیار زیادی دارد که بعدا بیشتر در موردش صحبت می کنم.
  3. GreatNews هنوز فارسی پشتیبانی نمی کنه ولی خودشون قول دادند که در نسخه ی بعدی این مشکل را برطرف کنند. اگر با CSS آشنا هستید که خصلت text-align را برابر right و خصلت direction را برابر rtl قرار دهید. همچنین فونت را به Arial و اندلزه ی فونت را زیاد کنید که کور نشید. اگه حوصلش را ندارید این فایل را در پوشه ی Media کپی کنید. هرگاه خواستید متن فارسی بخونید همین استایل را در برنامه انتخاب کنید و هر وقت متن انگلیسی خواستید بخونید از استایل های پیش فرض برنامه استفاده کنید.
  4. GreatNews دارای امکانات نسبتا خوبی برای مرتب کردن پست ها داره به این صورت که فید های قدیمی و از کار افتاده را بمون معرفی می کنه تا براشون تصمیم جدید اتخاذ کنیم و همچنین می توانیم برای هر پست یک Lable انتخاب کنیم تا در آینده راخت تر پیداشون کنیم. در ضمن از فید هامون آمار هم می گیره.

9 دیدگاه

  1. Mohammad Ali said,

    اوت 12, 2007 در 4:44 ب.ظ.

    سلام.
    من که هنوز دلیل واضح و روشنی برای خداحافظی از گوگل ریدر پیدا نکردم. گوگل گیرز هم عین ساعت کار می کنه و مشکلی نداره. در ضمن نمی تونم به هیچ وجه امکانات شرینگ و کمیونیتی گوگل ریدر رو رها کنم و برم سراغ این فید ریدر ها !! اگر چه هم اسنرفر و هم ار اس اس باندیت رو تجربه کردم.

  2. Mohammad Ali said,

    اوت 12, 2007 در 4:47 ب.ظ.

    اما یک نکته. همیشه باید گوش به زنگ سرویس های بهتر بود. چون گوگل هم مانند هر کمپانی دیگر ممکن است بعد از مدتی دیگر آن کیفیت محصولات را نداشته باشد. از این نظر چنین نوشته هایی از قبل آلترناتیو های مناسب را معرفی می کنند و بی نهایت تاثیر گذار هستند. ممنون.

  3. khajavi said,

    اوت 12, 2007 در 9:06 ب.ظ.

    از نظر کامیونیتی و شیرینگ فکر کنم بلاگ لاینز از زتبه ی بالانری برخوردار باشه چو سابقه ی بالاتری داره. یعنی هرچی سابقه بیشتر باشه دارای کامیونیتی بهتری هست.
    یکی از دلایلی که باعث هجوم دوستان به گوگل ریدر شده تبلیغات هستش که از این بعد گوگل به سرعت می تواند وارد قلب های مردم شود.
    در ضمن من هنوز با دیال آپ کار می کنم برای همین از سرعت پایین گوگل ریدر خیلی ناراضی هستم به خصوص موقعی که توسط گوگل گیرز فید ها را دانلود می کنم فید ریدر میره تو حالت آفلاین در این حالت هیچ گونه تغییراتی نمیتونم توی فیدها بدم مثلا نمیتونم فید جدیدی اضافه کنم. مگر اینکه برم به حالت آنلاین که در این صورت تمام فید هایی که دانلود کرده بودم غیر قابل دسترس می شوند و باید مجددا اونها را دانلود کنم.
    اما به جرئت میتونم بگم از نظر اینترفیس کاربری گوگل ریدر در مقام بالاتری قرار داره که میتونیه روحیه ای مصاعف به کاربر بده.
    این را هم اصافه کنم که بلاگلاینر روی آیفون هم جواب میده : http://i.bloglines.com/
    حتما Image Wall را تجربه کنید: http://www.bloglines.com/about/wallofimages
    در حال حاضر بیش ار 80 میلیون مقاله ی زنده را آرشیو میکنه: http://www.bloglines.com/search
    سرویس Clip Bloging این امکان را به ما میده که بتونیم با فیدهایمان یک وبلاگ بسازیم و اونها رو به اشتراک بگذاریم.
    قابلیت پخش ویدئوهای یوتوب و ….
    حتی به پادکست های مورد علاقه ی خودتون گوش کنید.
    حتی بلاگرول هم داره که میتونیم ازش توی وبلاگمون استفاده کنیم

    البته انتخاب با خودتون هست. راحت باشید!

  4. اوت 13, 2007 در 1:38 ق.ظ.

    از لحاظ تئوری بهتر به نظر می رسه اما مثل تمام سرویسهای دیگهتا بهش عادت کنیم و جا بیفتیم کلی وقت می بره .

  5. احسان said,

    اوت 13, 2007 در 2:20 ق.ظ.

    در حال اجراي دستوراتم !
    اگه كارم رو راه بندازه دعات ميكنم جوون !

  6. moryabdi said,

    اوت 13, 2007 در 5:04 ق.ظ.

    هنوزم گوگل بهترینه هر وقت یه چیزی اومد که بتونه کل گوگل ریدر رو بخوابونه اونوقت بگو خداحافظ گوگل ریدر…

  7. khajavi said,

    اوت 13, 2007 در 12:00 ب.ظ.

    for moryabdi:
    به قول خودت تا امتحان نکنی نمیتونی درکش کنی

  8. Kia taheri said,

    اوت 14, 2007 در 7:06 ق.ظ.

    سلام .. مطالبت واقعا جالبه !
    تبریک می گویم.
    موفق باشی
    به من هم سر بزن. خوشحال می شوم.:D

  9. حسین said,

    ژانویه 12, 2008 در 10:22 ب.ظ.

    سلام . مطلبت اصلا هم جالب نبود ! آخه مرد مومن ، اگه یه آمارگیر از فیدت داشته باشی ، میبینی که 90 درصد کاربران از گوگل ریدر برای خواندن فید هاشون استفاده میکنن . و خیلی هم قویتر از بقیه سرویس هاست . گوگل ریدر تنها سرویس فیدخوانی است که تمام فید های یک فید را تا قیامت نگه میداره .
    تنها سرویسی است که بهت فید های هم سبک فیدهای خودت پیشنهاد میکنه که بخونی … و کلی چیزای دیگه ….


پاسخی بگذارید

