با coComment نظرات خود را پیگیری کنید.

اگر یک وب نویس حرفه ای باشید حتما تاثیر بالای نظر دادن را می دانید. در نظرات یک پست مطالب زیادی از قبیل سوال، انتقاد و پیشنهاد نوشته می شود. که اکثر نظرات احتیاج به پیگیری دارند اما چگونه؟

اگر در wordpress.com وبلاگ داشته باشد حتما با قسمت My Comment آشنا هستید. در این قسمت شما می تونید نظرات خود را دنبال کنید و جواب نظرا ت خود را در بقیه ی وب نوشت های wordpress.com پیدا کنید اما این روش مختص برای وب نوشت های wordpress.com هست.

بعضی از وب نویسان برای هر پست خود یک نسخه ی rss برای نظرات قرار می دهند که می توانیم با گرفتن feed نظرات، نظرات آن پست را پیگری کنیم. اما این روش روشی بسیار طاقت فرسا و وقت گیر است.

چند روز پیش با وب گاه coComment آشنا شدم و اونجا ثبت نام کردم. وقتی ثبت نام کردم دو روش برای پی گیری نظرات به من معرفی کرد من هم از افزونه ی firefoxی که برای این کار ساخته بودند استفاده کردم. بعد از نصب افزونه یک علامت آبی رنگ سمت راست پایین صفحه ایجاد می شود. هر وقت توی پست یک وب نوشت نظر می دهم زیر کادری که دارم نظرم را می نویسم یک نوار جدید اضافه میشه که میتونم برای نظر خودم tag انتخاب کنم. وقتی روی «ارسال نظر» کلیک می کنم ابتدا اطلاعات به سرور coComment منتقل میشه و بعد از اون نظر ارسال می شه. حتی می تونم بدون نظر دادن روی track comments کلیک کنم تا بتونم نظرات نوشته شده روی این پست را پیگیری کنم. از این به بعد هر نظر جدیدی که داده می شود در حساب کاربری من در coComment نشان داده می شود حتی می توانم rss نظرات را از coComment بگیرم و نظرات را از طریق feed reader دنبال کنم. بیشتر از این سرتون را درد نمیارم، خودتون امتحان کنید.

پاسخی بگذارید

