جشن روز آزادی نرم افزار در اصفهان

همان طور که می دانید امسال روز 15 september روز آزادی نرم افزار بود (همین دیروز). توی forum ایرانی ubuntu با خبر شدم که گروه کاربران linux اصفهان یک همایشی به مناسبت روز آزادی نرم افزار برگزار می کنند. من هم که تازه با linux آشنا شده بودم و تا اندازه ای معنای آزادی را حس کرده بودم تصمیم گرفتم توی این جشن و همایش شرکت کنم. قبل آسنایی با این گروه من فکر می کردم که این حرکت یک حرکت نمادین باشه و حتی فکر می کردم که این گروه یک گروه پیش پا افتاده و کوچیکی هست در صورتی که غیر از این بود. ساعت شروع همایش ساعت 5 (تا ساعت 8 شب ادامه داشت) و مکان در کتابخانه ی مرکزی شهرداری اصفهان برگزار بود. با برادرم و یکی از دوستام قرار گذاشتیم. هنگام ورود 2 CD (توزیع parsix و open cd، با parsix که آشنا هستید اما open cd لسیتی از نرم افزار های آزاد بودند که در windows قابل اجرا هستند) و یک دفترچه به شرکت کنندگان ارائه می شد. متن جالبی در پایان دفترچه نظرم را جلب کرده نوشته:

حق استفاده، تغییر، و توزیع، تحت مجوز مستندات آزاد گنو (GFDL) داده، و حتی توصیه می شود.

این اولین باری هست که چنین جمله ای را می بینم. ابتدا آقای اسلامی فر و سپس آقای احمد خلیلیان در مورد نرم افزار های آزاد و linux صحبت کردند. برای من خیلی از مطالب جالب بود. در قسمتی هم از آقای غانم زاده تقدیر به عمل اومد و یک پنگوئن زیبا تقدیمشون شد. پس از صرف افطاری 4 گروه تشکیل شدند که در هر قسمت یکی از ویژگی های linux را به شرکت کنندگان ارائه می دادند. به علت اینکه کارت Graphicم در ubuntu نصب نشده بود با Desktop Effect آشنایی نداشتم، به همین دلیل این ویژگی از جداب ترین قسمت این همایش بود. بیشتر از این سرتون را نمیخورم فقط چیزی که می تونم بگم اینه که الان افسوس می خورم که چرا اینقدر دیر با این گروه آشنا شدم؛ امیدوارم بتونم در آینده در این گروه فعالیت هایی هم داشته باشم.

در ضمن با آقای موسوی آشنا شدم که ارادت خاصی هم نسبت به ایشون دارم. جالبه بدونید صبح قبل از همایش با ایشون در YM آشنا شدم و همون شب از نزدیک ایشون را ملاقات کردم. ایشون یکی از مدیران پایگاه اینترنتی Isfahanlug هستند.

در آخر سر یک عکس دسته جمعی هم گرفتم:

software freedom

چند عکس دیگه در حین همایش:

software freedom software freedom software freedom

Wikipedia Tags: , , , , ,

Technorati Tags: , , , , , , , , ,

2 دیدگاه

  1. Afsoon kameli said,

    سپتامبر 17, 2007 در 8:06 ب.ظ.

    سلام جشن خیلی خوبی بود خوشبختانه منم تونستم شرکت کنم و خوشحالم
    منم تازه با گروه Isfahan lugآشنا شدم گروه خیلی خوبیه انشالله که موفق باشند.

  2. سجاد موسوی said,

    سپتامبر 18, 2007 در 7:40 ق.ظ.

    سلام
    میلاد جان خوشجلم که تو این جشن باهات آشنا شدم و امیدوارم بتونم هر کمکی از دستم بر میاد انجام بدم

    ضمنا باید بدونید که خانم کاملی و دوستانشون اگر نبودند هیچ وقت جشن به این خوبی برگذار نمی شد، از کمک های بدون چشم داشت همه ی بچه ها ممنونم و دست تک تکشون رو می بوسم.


پاسخی بگذارید

