رسم الخط tahoma در ubuntu

یکی از اولین سوالات یک کاربر تازه وارد بعد از نصب ubuntu این است که چرا در مرورگر کلمات فارسی درست دیده نمی شوند و همچنین توقع دارند که در ubuntu هم از فونت های تجاری مانند tahoma موجود باشد(دقیقا نمی دونم ولی فکر tahoma می کنم تجاری باشه). اگر به عکس زیر
توجه کنید حتما متوجه ناخوانا بودن کلمات خواهید شد:farsi font in ubuntu
برای رفع این مشکل راه حل های زیادی ممکنه ارائه بشه یا شده است ولی من از روش معقولانه ی خودم حلش کردم. اگر از Firefox استفاده می کنید ساده ترین را اینه که افزونه ی Stylish را نصب کنید و سپس برای آن style زیر را تعریف کنید:

h1, h2, h3, h4, h5, h6, body, html, p, span, div {
font-family: DejaVu Sans, sans-serif !important;
}

در آخر هر باید بگم که رسم الخط DejaVu Sans تشابه زیادی با رسم الخط tahoma داره برای همین در این روش سعی کردم المان های صفحات وب را با این رسم الخط نمایش بدم

3 دیدگاه

  1. اکتبر 19, 2007 در 3:18 ق.ظ.

    hey why are you writing in such a language

  2. میلاد said,

    مارس 5, 2008 در 5:19 ق.ظ.

    سلام
    بسیار از راه‌نمایی شما متشکرم. متاسفانه علاوه بر این‌که من نمی‌توانستم از فونت tahoma که تجاری‌ست استفاده کنم، هرگاه که با توجه به دستورالعمل‌های داده شده آن را نصب می‌کردم، مشکل عجیبی ایجاد می‌شد. به محض این‌که به صفحاتی وارد می‌شدم که از این فونت به عنوان قلم اصلی خود استفاده می‌کردند، فایرفاکس بسته می‌شد.

  3. s said,

    سپتامبر 21, 2009 در 2:36 ق.ظ.

    سلام من از جی میل استفاده می کنم اما وقتی برای دوستم در کره که hanmail استفاده مکنه ایمیل میزنم «به انگلیسی»میگه کلمات ناخوانا هستند .من باید از چه فونتی استفاده کنم شما می دونید.


پاسخی بگذارید

