compiler زبان pascal برای linux

بلاخره ما هم دانشجوی رشته ی نرم افزار شدیم. این خبر را باید زود تر از اینا میدادم ولی خیلی درگیر یادگیری کار با Linux و Ubuntu بودم. ترم اول زبان Pascal را باید یاد بگیریم. با جست و جو در انجمن های Technotux بلاخره یک کامپابلر براش پیدا کردم. اگه از Linux استفاده می کنید و نیاز به Compiler برای زبان Pascal دارید می تونید از Free Pascal استفاده کنید. در مورد Editor هم Lazarus را می توانید از همون جا دانلود کنید. بعد از نصب Compiler برای compile کردن برنامه ها از کد زیر استفاده کنید:
ی

fpc filename.pas

3 دیدگاه

  1. اکتبر 22, 2007 در 10:21 ب.ظ.

    سلام هموطن ایرانی. سایت یاهو که آدرس ایمیل من و شما در آن قرار دارد و روزانه با مسنجرش چت می‌کنیم، نام کشور من و تو را از لیست کشورهایش در صفحه‌ی ثبت نام حذف کرده. اگر غیرت و عرق ملی‌ات اجازه نمی‌دهداین ننگ را بپذیری، با لینک دادن به صفحه‌ی http://helloyahoo.net از طریق کلیدواژه‌ی Yahoo mail به بمب درحال پیشرفت علیه یاهو کمک کنید تا کوچکترین وظیفه‌ی ما به کشورمان ادا شده باشد… متشکرم

  2. امیر said,

    اکتبر 26, 2007 در 2:33 ب.ظ.

    می دونم که شما مشکلی ندارید ولی از شما خواهش می کنم مرا لینک کنید یکذره راه را برای تازه کارا باز کنید خواهش می کنمچه لینک کردید چه نکردید در بخش نظرات وبلاگم بگید اما اگر خواستید مرا لینک کنید با نام دانلود نرم افزار و مطالب جالب دمیای کامپیوتر زحمت بکشید ضمنا اگر مرا لینک کردید در بخش نظرات بگید تا من هم شما را لینک کنم

  3. 404 said,

    نوامبر 1, 2007 در 10:11 ق.ظ.

    فکر کنم یه کامپایلر پاسکال توی خود مخازن هم باشه…


پاسخی بگذارید

