چگونه برای خط فرمان لینوکس برنامه بنویسیم؟

دیروز داشتم توی فایل های سیستمی Linux گشت میزدم تا اینکه به پوشه ی usr/bin رسیدم. محتویات پوشه برام آشنا بودند. اسم تمام برنامه ها و فرمان هایی که از طریق Terminal وارد می کردم را اینجا بود. سعی کردم محتویات file های داخل این directory را ببینم ولی اکثرا Execute بودند. در یک لحظه یک فکر عجولانه ای به دهنم رسید. من که تا حالا تا حدودی با زبان برنامه نویسی pascal آشنا بودم به سرعت یه برنامه کوچیک نوشتم و اونو compile کردم و به سرعت file اجرایی را به پوشه ی /usr/bin/ منتقل کردم.
عجب چیز جالب بود. حالا توی خط فرمان وقتی اسم file اجرایی را که ساخته بودم را وارد می کردم اون برنامه اجرا میشد.
بلاخره زندگیمون از درجا زدن در اومد. هروز داریم چیز جدیدی توی ubuntu یاد میگیریم

2 دیدگاه

  1. 404 said,

    نوامبر 1, 2007 در 10:02 ق.ظ.

    ایول! چیز جالبی بود! خوشم اومد!!!:D

  2. سپهرنوش said,

    مارس 14, 2008 در 8:51 ق.ظ.

    یه توصیه:
    فصل سوم کتاب rh9-book-build070323 نوشته آلن باغومیان رو دانلود کنید و بخونید.
    بعدش یه سری به linuxcommand.org بزنید.


پاسخی بگذارید

